måndag 30 november 2009

update 14

hey,
Äntligen tillbaka i skolan. Jag bodde hos en tjej som heter Emily i ett par dagar sedan i torsdags kväll. Hon bor i en town som heter Springfield, och betsår till mestadels av skog, precis som resten av New Hamshire och Vermont. Torsdag, fredag och lördag var thanksgiving, kan man säga. Amerikaner har en tendens att laga för mkt mat till thanksgiving så man äter mashed potatoes och turkey konstant i tre dagar. Men det var gott.. paj är också en stor del av thanksgiving. Det spelar egentligen inte så stor roll vad det är för sorts paj.. bara det är paj. Jag hade min första Pumpa-paj-experience.. och troligtvis min sista. Det var ganska smaklöst med inslag av pepparkaka. På fredagen var jag ganska jet-laggad men vi tog en trip runt springfield, det är en jättesöt liten by som är ganska lik Stars Hollow, för er som har sett Gilmore Girls. De har en liten biograf och en liten mataffär, Springfield Highschool och massor av hundar. Alla familjer i hela New England har hundar. Emliy har 2 Jättestora hundar, Två katter, ankor, tuppar och en gris. Det var totalt rehab-läger för min djur rädsla. På lördagen va vi i en annan by på ett cafe oc fikade och sen på kvällen va vi på efter-thanks-giving-middag med halva hennes släkt, och efter det gick vi på bio. Självklart såg vi den nya Twilight-filmen. Filmen var kass men det var klart värt det för de extremt snygga skådespelarna, herre min skapare, vi kom fram till att det knappt borde vara lagligt att ha så snygga skådespelare utan tröjja genom en hel film. På söndagen va vi och shoppade i Manshester med Emilys storasyster. Det va helt random massor av bra affärer mitt i skogen. Det var i mitten av massa skidsystem så troligtvis är det inte helt öde. Det snöade lite i helgen och efter i söndags låg det 3 inches med snö på Okimo, det närmsta skidsystemet, där Emilys pappa jobbar. I morse kom Hannah (roommate) och hennes pappa och hämtade mig och körde oss tillbaka till skolan. Så nu är vi här och det känns bra. Har träffat några människor hittils och alla verkar ha haft bra lov. Ser fram emot en vecka med crazy genrep inför dans shown i helgen, och skoladansen på lördagkväll :P

det var nice att va hemma förresten. Kul att träffa alla och jag ser fram emot att komma tillbaka i jul med en bättre sammanfattning av mitt första halvår, eller ja.. 4 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar